Cinema no Cubo: Kiarostami, con Álvaro Gago

Cinema no Cubo
Con Álvaro Gago
Dúas curtas de Abbas Kiarostami
Mércores 26 de febreiro, 19.30h
Espazo Cubo

Na sesión de febreiro do noso Cinema ao Cubo, o invitado para que comparta a súa película favorita con nós, é un dos mellores directores vigueses da última fornada: Álvaro Gago.

Álvaro Gago saltou aos medios a raíz de Matria, a súa terceira curtametraxe, e despois de gañar con ela o premio especial do xurado no Festival de cine Independente de Sundance (2018). Ademais, Matria foi merecedora do premio á mellor curtametraxe na SEMINICI de Valladolid, nos Mestre Mateo ou no Indielisboa; tamén estivo nominada á mellor curtametraxe dos Goya 2018.

Álvaro Gago proponnos unha visita inédita ao iranianio Abbas Kiarostami, exprofesor do propio Gago nos seus talleres de cine e onde aprendeu que o cine de Kiarostami é aquel lugar "onde conviven o fugaz e o eterno".
E farano a través dunha conversación ao redor de dous dos seus filmes: Nān o Kūcheh (O pan e a rúa), curtametraxe de 1970 e ¿Khane-ye doust kodjast? (Onde está a casa do meu amigo?), longametraxe do ano 1987.

Cando o director fala de si mesmo (Álvaro Gago).
Estudei Comunicación Audiovisual na Facultade de CCSS de Pontevedra, atraído polo descoñecido: que era aquilo que facía que Xaime Fandiño ou José Luís Castro de Paz se dirixisen a nós con tanta paixón? Eles dous plantaron a semente.
No 2008 marchei a Chicago onde traballei en teatro por accidente. Un ano despois estaba vivindo en Londres e formando parte dunha escola de cinema onde coñecín a xente que rematou por introducir en min o bicho do celuloide: unha fortuna e, ás veces, unha maldición. Non culpo a ninguén. Seguen sendo os meus amigos.
Eu daquelas era xa un apaixonado dos neorrealistas italianos (De Sica, Rosellini, Visconti) aos que defendía ardorosamente en cada unha das conversacións de pub que se formaban ao saír da escola. Nunha delas saíu o nome de Abbas Kiarostami. Non o coñecía. Recomendáronme varios filmes, entre eles, os dous que veremos nesta sesión.
Vinos ao día seguinte nun ciclo de cinema iraniano que organizamos na casa, e xa nunca me desprendín deles.

Son a persoa que son grazas á liberdade individual coa que desenvolvín a miña vida fóra. Grazas á saudade pola paisaxe, a lingua, a familia e o lar, atopei o meu lugar no mundo. O cinema de Kiarostami xogou un papel fundamental no fomento da morriña e no proceso de toma de conciencia que fixo que valorase moito mais o meu lugar de orixe e as persoas que o habitan. É por iso que pensei nel cando o Ateneo Atlántico me propuxo este encontro.
Que paradoxal ter que viaxar ata Irán para sentirse mais preto das túas orixes...


/*-----script funcionamento buscador cabeceira Minerva Aurora-----*/